W OKRESIE PANDEMII COVID-19
Procedury zostały opracowane na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS
oraz aktualnych przepisów prawa z uwzględnieniem specyfiki szkoły
(obowiązują od 19 października 2020r.)
§ 1
PRACA ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ORAZ KLAS I-III
W WARIANCIE STACJONARNYM – WARIANT A
- Na czas podwyższonego reżimu sanitarnego uczniowie w szkole mogą przebywać według określonego harmonogramu. Lekcje odbywają się zgodnie z planem lekcji.
- Nauczyciele klas I-III organizują przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb, jednak nie rzadziej niż co 45 min.
- Podczas przerw nauczyciele i uczniowie korzystają z maseczek.
- Zaleca się korzystanie przez uczniów z boiska szkolnego oraz pobyt na świeżym powietrzu na terenie szkoły, w tym, w czasie przerw, jeśli pogoda będzie sprzyjała zabawie na dworze.
- Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
- W miarę możliwości rekomenduje się taką organizację pracy i jej koordynację, która umożliwi zachowanie dystansu między uczniami.
- Uczniowie nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
w szczególności z niepełnosprawnościami. W takich przypadkach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawki, rzeczy. - Uczniowie korzystają z szafek znajdujących się przy klasach.
- W każdej klasie znajduje się środek do dezynfekcji rąk, z którego uczniowie korzystają przed każdym wejściem do klasy.
- Uczniowie zobowiązani są do nadrobienia zaległości związanych z nieobecnością na zajęciach oraz przedstawienia wykonanych zadań nauczycielowi w ciągu dwóch dni po powrocie do szkoły.
- W przypadku dłuższych, powtarzających się nieobecności dziecka w szkole (trwających ponad 2 tygodnie) rodzic musi poinformować na piśmie wychowawcę klasy o przyczynach powtarzającej się absencji. W przypadku podejrzenia nieprawidłowości wszczyna się procedurę powiadamiania pedagoga, dyrektora,
a następnie instytucji zewnętrznych. - W przypadku stwierdzenia podejrzenia zakażenia koronawirusem u ucznia należy postępować wg §7 Regulaminu funkcjonowania szkoły w okresie epidemii COVID-19.
§ 2
PRACA ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ORAZ KLAS I-III
W WARIANCIE HYBRYDOWYM – WARIANT B
- Na czas podwyższonego reżimu sanitarnego uczniowie w szkole mogą przebywać według zasad określonych w wytycznych do pracy w oddziale przedszkolnym oraz klas I-III Szkoły Podstawowej im. J. Wejhera w Górze w okresie pandemii COVID-19 w wariancie stacjonarnym.
- Uczniowie korzystający z nauki zdalnej uczestniczą w lekcji za pomocą platformy G – Suite – komunikatora Meet, Classroom i Edumaster.
- Nauczyciel organizując zajęcia on-line otwiera wejście na spotkanie, co najmniej 10 minut przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć.
- Uczniowie logują się na zajęcia on-line najpóźniej na 3 minuty przed wyznaczonym czasem zajęć.
- Na podstawie kolejnych logowań nauczyciel ustala listę obecnych na zajęciach. Na jej podstawie uzupełnia moduł obecności w dzienniku elektronicznym.
- Uczniowie uczestniczący w zajęciach przez cały czas zajęć powinni mieć włączone kamerki (dla bezpieczeństwa i ochrony danych zalecane jest włączenie jednobarwnego tła, aby otoczenie ucznia lub nauczyciela nie rozpraszało innych) i aktywnie uczestniczyć w zajęciach on-line, stosując się do poleceń nauczyciela i ustalonych
w Statucie szkoły i Regulaminie nauczania zdalnego zasad uczestnictwa w tych zajęciach.
- Uczeń, który w trakcie zajęć, bez zgody nauczyciela opuści spotkanie ma oznaczoną nieobecność na zajęciach. Nie dotyczy to sytuacji wynikających z powodów technicznych, np. niezależnego od ucznia przerwania połączenia, jednak w takim wypadku uczeń powinien powiadomić o tym nauczyciela w umówiony sposób
i uzyskać od rówieśników informację o zakresie treści i zadań, jakie wykonywali podczas zajęć, uzupełnić wiadomości i zadania samodzielnie.
- Nauczyciel prowadzący zajęcia ze szkoły, stacjonarnie wraz z uczniami uczestniczącymi na miejscu zobligowany jest do uruchomienia „strumienia” wideo i/lub audio, tak aby uczeń przebywający w domu mógł w tej lekcji brać udział.
- Uczniowie uczestniczący w zajęciach hybrydowych są zobowiązani do aktywnego udziału w lekcji i reagowaniu na jej przebieg (np. zadaje pytania dotyczące bieżącej lekcji, odpowiada na pytania nauczyciela).
- Uczniowie otrzymują materiały do pracy w domu poprzez Classroom, następnie wykonane zadania przesyłają do nauczyciela w wyznaczonym przez niego czasie.
- W przypadku problemów z łączem internetowym uczniowie zobowiązani są do wykonania zadania i przesyłania go nauczycielowi poprzez Classroom do następnego dnia.
- Udział uczniów w zajęciach hybrydowych jest odnotowywany w dzienniku zajęć
w tabeli frekwencja jako „ns” (nieobecność z przyczyn szkolnych). Oznacza to, że uczniowie fizycznie nie przebywają w szkole, jednak realizują obowiązek szkolny. Zapis „ns” nie powoduje obniżenia frekwencji uczniów na zajęciach. - Brak obecności na zajęciach i nieodesłanie zadań skutkuje nieobecnością.
- Rodzic zobowiązany jest usprawiedliwić każdą nieobecność dziecka.
- W przypadku dłuższych, powtarzających się nieobecności uczniów na zajęciach hybrydowych rodzic musi poinformować na piśmie wychowawcę klasy o przyczynach powtarzającej się absencji. W przypadku podejrzenia nieprawidłowości wszczyna się procedurę powiadamiania pedagoga, dyrektora, a następnie instytucji zewnętrznych.
- Uczniowie zobowiązany jest do nadrobienia zaległości związanych z nieobecnością
w ciągu dwóch dni od dnia powrotu na zajęcia. - W przypadku braku łączności z Internetem lub uszkodzenia sprzętu rodzic zobowiązany jest powiadomić nauczyciela o zaistniałej sytuacji oraz dostarczyć zadania w wersji papierowej do sekretariatu szkoły.
§ 3
PRACA ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ORAZ KLAS I-III
W WARIANCIE ZDALNYM – WARIANT C
- Uczniowie korzystający z nauki zdalnej uczestniczą w lekcjach za pomocą platformy G – Suite – komunikatora Meet, Classroom i Edumaster w wyznaczonym czasie.
- Nauczyciel organizując zajęcia on-line otwiera wejście na spotkanie, co najmniej 10 minut przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć.
- Uczniowie logują się na zajęcia on-line najpóźniej na 3 minuty przed wyznaczonym czasem zajęć.
- Na podstawie kolejnych logowań nauczyciel ustala listę obecnych na zajęciach. Na jej podstawie uzupełnia moduł obecności w dzienniku elektronicznym.
- Uczniowie uczestniczący w zajęciach przez cały czas zajęć powinni mieć włączone kamerki (dla bezpieczeństwa i ochrony danych zalecane jest włączenie jednobarwnego tła, aby otoczenie ucznia lub nauczyciela nie rozpraszało innych) i aktywnie uczestniczyć w zajęciach on-line, stosując się do poleceń nauczyciela i ustalonych
w Statucie szkoły i Regulaminie nauczania zdalnego zasad uczestnictwa w tych zajęciach.
- Uczeń, który w trakcie zajęć, bez zgody nauczyciela opuści spotkanie ma oznaczoną nieobecność na zajęciach. Nie dotyczy to sytuacji wynikających z powodów technicznych, np. niezależnego od ucznia przerwania połączenia, jednak w takim wypadku uczeń powinien powiadomić o tym nauczyciela w umówiony sposób
i uzyskać od rówieśników informację o zakresie treści i zadań, jakie wykonywali podczas zajęć, uzupełnić wiadomości i zadania samodzielnie.
- Nauczyciel prowadzący zajęcia zobligowany jest do uruchomienia „strumienia” wideo i/lub audio, tak aby uczeń przebywający w domu mógł w tej lekcji brać udział.
- Uczeń uczestniczący w zajęciach zdalnych jest zobowiązany do aktywnego udziału
w lekcji i reagowaniu na jej przebieg (np. zadaje pytania dotyczące bieżącej lekcji, odpowiada na pytania nauczyciela). - Uczniowie otrzymują materiały do pracy w domu poprzez Classroom, następnie wykonane zadania przesyłają do nauczyciela w wyznaczonym przez niego czasie.
- W przypadku problemów z łączem internetowym uczeń zobowiązany jest do wykonania zadania i przesyłania go nauczycielowi poprzez Classroom do następnego dnia.
- Udział ucznia w zajęciach zdalnych jest odnotowywany w dzienniku zajęć
w tabeli frekwencja jako „ns” (nieobecność z przyczyn szkolnych). Oznacza to, że uczeń fizycznie nie przebywa w szkole, jednak realizuje obowiązek szkolny. Zapis „ns” nie powoduje obniżenia frekwencji ucznia na zajęciach. - Brak obecności na zajęciach i nieodesłanie zadań skutkuje nieobecnością.
- Rodzic zobowiązany jest usprawiedliwić każdą nieobecność dziecka.
- W przypadku dłuższych, powtarzających się nieobecności uczniów na zajęciach hybrydowych rodzic musi poinformować na piśmie wychowawcę klasy o przyczynach powtarzającej się absencji. W przypadku podejrzenia nieprawidłowości wszczyna się procedurę powiadamiania pedagoga, dyrektora, a następnie instytucji zewnętrznych.
- Uczeń zobowiązany jest do nadrobienia zaległości związanych z nieobecnością
w ciągu dwóch dni od dnia powrotu na zajęcia. - W przypadku braku łączności z Internetem lub uszkodzenia sprzętu rodzic zobowiązany jest powiadomić nauczyciela o zaistniałej sytuacji oraz dostarczyć zadania w wersji papierowej do sekretariatu szkoły.